Isnin, 26 November 2012

Hijrah: Coming Soon

Dengan nama Allah yang telah menciptakan langit dan bumi!


Lagu tema untuk perjalanan hidup yang baru.

Allahu Allah. Hijrah demi Allah dan Rasul yang dicintai sepenuh hati. Hijrah diri dan hijrah hati. Semoga saya berpegang pada innamal a'malu binniyat.

Semoga masyarakat, sahabat-sahabat, keluarga, ibu ayah, Nabi S.A.W. dan Allah Taala, redha akan penghijrahan saya. Amiin.

He's always there for you. Allahu Allah! *sebak*



Umar Al-Khatab R.A.:
Nabi Muhammad S.A.W. berpesan; Sesungguhnya setiap amalan itu dimulakan dengan niat dan bagi setiap sesuatu itu apa yang diniatkan. Sesiapa yang berhijrah (bermusafir) kepada Allah dan rasul-Nya, maka hijrahnya itu kepada Allah dan rasul-Nya dan sesiapa yang berhijrah kepada kenikmatan dunia ataupun kerana perempuan yang ingin dinikahinya, maka hijrahnya itu kepada apa yang diinginkan. (Bukhari & Muslim)

Abu Hurairah R.A.:
Nabi Muhammad S.A.W. berkata; Sesiapa yang menempuh jalan (bermusafir) dalam mencari ilmu, pasti Allah akan memudahkan baginya jalan ke syurga. (Muslim)

Ali bin Abu Talib karramallahu wajhah;
Keluarlah dari negara bagi mencari sesuatu yang berharga. Bermusafirlah kerana bagi musafir itu lima kelebihan; Terlepas daripada kerumitan, dapat meningkatkan kualiti hidup, kaya dengan ilmu dan pengalaman, berpengetahuan luas tentang adab dan budaya, serta mendapat ramai kenalan.


New dimension from Nana is 7. Hijrah. Insha-Allah taala amiin.

COMING SOON.

Tiada ulasan: