Rabu, 15 Ogos 2012

Kita tekad tau!

Dengan nama Allah...


Yang suruh tutup aurat baju longgar, lengan panjang, tutup dada, tu bukan kita. Tapi Allah. Yang suruh makan minum guna tangan kanan tu bukan kita. Tapi Nabi Allah. Yang nasihatkan kalau rasa sedih risau resah gelisah takut marah, pergi masjid mengadap Allah instead of pergi shopping buang duit tu pun bukan kita. Banyak benda yang kita sebut bukan kita yang nak, tapi Islam yang nak.

Takyah la buat muka annoying, jeling-jeling, sindir-sindir, kalau kita sebut benda-benda macam ni. Kita sedar kita ni manusia biasa-biasa yang tak berapa berilmu pun. Tapi kita ada saham akhirat dengan dakwah biasa-biasa kita ni. Kita takmo nanti Allah tanya 'awat hang tak pernah sebut pasai ajaran agama hang kat depa?' nanti kita nak jawab apa?

Kita selalu kecik hati bila awak-awak ignored kita, jeling kita, sindir kita, buat muka menyampah kat kita, anggap kita kolot, takmo lepak-lepak dengan kita.

Tapi kita selalu ingat Nabi kita. Dulu Nabi kita lagi teruk kena hina. Dia sabar je. So kita pun rasa kita kena sabar. Walaupun kita selalu rasa sedih bila awak-awak tak layan kita. Hari-hari kita nangis. Kita sedar kita ni siapa. Diri sendiri pun tak betul lagi.

Kita nak jadi kuat macam Nabi kita. Kita nak Allah layan kita walaupun mungkin awak-awak takmo layan kita elok-elok.

Kita tekad.




Tiada ulasan: